Wnętrza sklepów wyglądają jak galerie sztuki lub luksusowe rezydencje. Takie widzenie przestrzeni jest przyszłością, metodą i sposobem, aby powstało wnętrze przyszłości. To odwaga w kreowaniu wnętrza, spoza klasycznych rozwiązań: prze-skalowanie formy, człowiek w stosunku do architektury jest punktem...
Boutique Armaniego na Fifth Avenue w New York, zaprojektowany został przez architektów Massimiliano & Doriana Fuksas. Koncepcja, to klasyczne zestawienie kolorów bieli i czerni. W opozycji do prostych horyzontalnych płaszczyzn umieszczono w centralnej części, białą wstęgę schodów. Genialne, odnajduję tu romantyzm i delikatności kobiety, zderzoną z męskim zdecydowaniem i elegancją.
|
arch.pras. Armani |
|
arch.pras. Armani |
|
arch.pras. Armani |
|
arch.pras. Armani |
|
arch.pras. Armani |
|
arch.pras. Armani
|
Boutique Prady, zaprojektowany przez architekta Rema Koolhaasa, znajduje się w działającej na wyobraźnię Rodeo drive 343 w Beverly Hills. Na szczególną uwagę zasługuje wejście do salonu. Projektant - ,,reżyser'' ustawił znaczenie aktorów biorących udział w scenie. Na pierwszy plan wysunął kreację Prady, dla których tłem są ludzie.
Można poczuć się jak w galerii sztuki ze starożytnymi greckimi rzeźbami, pięknie!
|
arch.pras. Prada
|
|
arch.pras. Prada |
Flagowy sklep Prada znajduje się w Soho w New York,niedaleko muzeum Guggenheim, a to zobowiązuje. Autor projektu, to duński modernista Rem Koolhaas (OMA), ten sam co Beverly Hills. Ktoś zapytał, czy moda jest sztuką nowego wieku? na pewno nią jest architektura.
Futurystyczne, nawiązujące do historii malarstwa, a także motywów ludowych jest wnętrze tego sklepu. Manekiny unoszą się w szklanych kubikach, buty prezentowane są na obszernych schodach, które kończą się falą prowadzącą do nikąd (na piętro wyżej). Wnętrze ze snu, nie rzeczywiste, imponujące, doskonałe.
|
arch.pras. Prada |
|
arch.pras. Prada |
|
arch.pras. Prada
I jeszcze jeden przykład, w czasie pobytu w wakacje na Sardynii zwróciłam uwagę na salon firmy Faberge (nie ma tam nic ciekawszego). Prezentuję inny salon, ale w tym samym duchu. Stylowe, eleganckie, ekskluzywne wnętrze odwołuje się do historycznych korzeni firmy. Wnętrze inne niż poprzednie, ale równie interesujące.
arch. pras. Faberge |
Komentarze
Prześlij komentarz