EUROCUCINA MILANO 2012

    Jak już wcześniej pisałam (w poście ,,kocham Mediolan'') mediolańskie targi Isaloni, to święto wzornictwa i architektury wnętrz. Wrzuciłam dziś świeżutkie fotki z tegorocznej edycji. Oczywiście jest to tylko namiastka, wybrałam moim zdaniem najciekawsze i najbardziej zaskakujące.
     Na początek największe dla mnie zaskoczenie, Siematic zaproponował kuchnię w wykończeniu fornir lakierowany na połysk. Pierwsze wrażenie było średnio korzystne, bo przypominało mi meblościankę  z lat 80. Ale co jest fascynujące, im dłużej przyglądam się tym meblom zaczynam dostrzegać ich piękno. To zdjęcie pokazuje jak powinna wyglądać  współczesna kuchnia, ma być w fornirze w miodowym odcieniu - czereśnia, wiśnia albo jakiś egzotyk spełniający te kryteria, i koniecznie drewno musi być polakierowane na wysoki połysk,  fronty proste z uchwytem listwowym.
kuchnia Siematic, targi Mediolan 2012
fot. mat. pras. SieMatic



    Bulthaupt, niezwykłe nowoczesne rozwiązanie, naturalne materiały drewno i stal. Szafy można zamknąć i kuchnia, gdzie wszystko jest na wierzchu, otwarte - dzięki czemu łatwo dostępne, staje się elegancka. Idealnym tłem dla tej kuchni będą wnętrza starych dworów i dworków.
drewniana kuchnia Bulthaupt
fot. mat. pras. Bulthaupt

drewniana kuchnia Bulthaupt
fot. mat. pras. Bulthaupt



To jest to!, urządzam teraz 20m kawalerkę i własnie, o takim rozwiązaniu myślałam. Nasi krajowi producenci powinni zainspirować się tym produktem. 
kompaktowa kuchnia Snaidero
fot. mat. pras. Snaidero



To rozwiązanie nie tylko do małych wnętrz. Doskonałe na domki letniskowe, biura a także dla osób na wiecznej diecie ;-)
kompaktowa kuchnia Snaidero
fot. mat. pras. Snaidero



Producent niezwykle luksusowych kuchni Boffi, także zaprezentował mini kuchnię, ma nieco inne możliwości transformacji no i jest mobilna.
kompaktowa wyspa kuchenna Boffi
fot. mat. pras. Boffi




    Od kilku lat obserwuję próby producentów kuchni, stworzenia mebli z kamiennym frontem i raczej z negatywnym skutkiem. Przykłady, które wcześniej widziałam przypominały meble Flinstonów, aż tu trafiłam na włoskiego producenta z Padwy Marmo Arredo. Zajmują się produkcją blatów kuchennych i łazienkowych. Efekt wspaniały.
kamienne fronty i blat Marmo Arredo
fot. mat. pras. Marmo Arredo



     I prawdziwa rewolucja, okap  Up  Elica wbudowany w sufit. Konstrukcja urządzeń pozwala na całkowite zintegrowanie z sufitem podwieszanym, łącznie z płaszczyzną tynku. Budowa modułowa daje możliwość powiększenia okapu o kolejny pochłaniacz czy lampę.

wbudowywany w sufit okap Up firmy Elica
Fot. mat. pras. Elica



     Kolejny przykład, także firmy Elica, piękny dekoracyjny okap Sweet, zakrzywione linie, przypominające organiczne kształty, bardzo podoba mi się odejście od prostych linii. Biały lakier doskonale pasuje do takiej formy.
Przyścienny, okap kuchenny Sweet firmy Elica
fot. mat. pras. Elica



I coś dla oryginałów, lodówka Smeg obszyta drelichem.
dizajnerska Jeansowa lodówka firmy Smeg
fot. mat. pras. Smeg


Komentarze

Prześlij komentarz