Krzesła. Po prostu krzesła.

    Przygotowując kolejny projekt, zebrałam kilka modeli krzeseł. To moi faworyci, większość z tych krzeseł, jest bardzo dostępna cenowo. Są to w dużej mierze polskie projekty, choć nie mogło obyć się bez ,, włoszczyzny".
Krzesło Paged, Polonia, Formato
PAGED, POLONIA




    Uwielbiam czerwone krzesła, które zresztą są charakterystyczne dla znakomitego skandynawskiego designu, ale o tym kiedy indziej. To, jest  polskiej  firmy Paged, zainspirowane zapewne modą na meble lat 80, ma zwężane, toczone nogi. Może być wykończone w różnych kolorach lakierów kryjących.
Formato, krzesło Radomsko, Miss
RADOMSKO, MISS




    Polacy nie gęsi i swój ... plastik mają. Naszą odpowiedzią na poliwęglanową rewolucje Starcka (mam na myśli krzesło Ghost), jest krzesło Miss. Tworzywo wykonane jest przez koncern chemiczny Bayer AG, więc nie powinno być wątpliwości, co do jakości. Ale się zrymowało.


Formato, krzesło Radomsko, AG-291
RADOMSKO, AG-291




    Niewątpliwie inspiracją dla Miss, było krzesło AG -291, też Radomsko, ale wykonane w technologii drewna giętego. Moda z przełomu wieków na takie krzesła, charakterystyczna była dla stylu Art Nouveau. Niech żyje prostota.




Formato, Krzesło Pedrali, Quin
MOJE KRZESŁO
Formato, Krzesło Pedrali, Quin
PEDRALI, QUEEN





    Wspomniałam wcześniej o Starcku, choć osobiście bardziej cenię wersję Queen, firmy Pedrali. Krzesło to zdobi mój malutki domek weekendowy, cudne, niezwykle ,,uspokaja'' przestrzeń, a jego miękka linia jest kontrastem dla nowoczesnego wystroju.




Iker, krzesło Maple
IKER, MAPLE

Iker, krzesło Maple



    Krzesło Maple, firmy Iker, fantastycznie sprawdza się zarówno we wnętrzach  nowoczesnych jak i stylizujących. Występuje w kilku kolorach. Ja w najnowszym projekcie zestawiam je w białym wydaniu, z okrągłym stołem z lat 30.




Panton Chair, Formato
Formato, Panton Chair,


    I klasyka. Lśniący, ekskluzywny, seksowny Panton Chair to Cannes lat 70, patrząc na niego widzę Lazurowe Wybrzeże i słyszę Paroles Paroles Dalidy.

Komentarze

Prześlij komentarz